הילד כל הזמן חולה? אולי הוא בכלל אלרגי

בוקר, יצאתם מהבית אחרי קרב הבוקר הקבוע, בכיור זרוקים:

6 יחידה – קערות קורנפלקס

4 יחידה – צלחת עם כריכים רטובים וכמה ירקות שלקחו מהם ביס וזרקו

2 יחידה – כוס קפה קר עם קרום של "לא הספקתי לשתות אבל תודה על הרצון להעיר אותי".

הגעתם לגן, פרידה, שלום ויאללה לעבודה. לא עוברות להן שעתיים והגננת מתקשרת- "הילד משלשל/ חיוור/ לא נראה טוב/ העלה חום/ מוציא שיניים ומסכן" שוב הסיוט. הבוס כבר מוחא לך כפיים כשאת מגיעה בבוקר לעבודה והנה שוב את צריכה לצאת באמצע היום. כמה פעמים יקראו לך? רק בשבוע שעבר הוא חזר עם שלשולים! מה עושים, איך מתמודדים? ומה הקשר של כל זה לאבחון אלרגיות?

שילשולים ויראליים? לא מה שחשבתם

מרגישים שהילד שלכם כל שבוע נשלח הביתה משלשולים? לא מבינים איך זה יכול להיות…? אתם ממש צודקים, זה באמת לא ממש הגיוני. כמנהלת גן, אני אכן מבחינה שיש ילדים שבאופן כרוני משלשלים. היו תקופות בגן שקבוצת ילדים קבועה שלשלה כמעט כל יום.33333

בשלב מסויים הבנתי שאחד הגורמים לכך הוא מתן מוצרי חלב. מסתבר שיש לא מעט ילדים וילדות (2-8% )שאלרגיים לחלב, וגם לאלרגנים אחרים כמו :שומשום, סויה וביצים.

גילוי נאות, בתור ילדה סבלתי קשות מהבטן שלי, ועם השנים בבגרותי גיליתי שהימנעות ממוצרי חלב וביצים פשוט מעלימה את כל התופעות! כן, מסתבר שאני אלרגית לחלב וביצים אבל עכשיו כבר מאוחר מדי. סביר להניח שאם היו מאבחנים זאת בגיל צעיר יכולתי לשתות ברומא קפה על חלב עם קצף אמיתי.

מיום שהורדנו מוצרי חלב בגן הרגשנו הפחתה משמעותית בתחלואה בגן. לתפיסתי, מעבר לכך שהבעיה הנקודתית נפתרה, גם הגוף מתחזק כשהוא לא צריך "להילחם" במשהו, ובמיוחד- איכות החיים של הילדים משתפרת בצורה משמעותית. כגננת, אני יכולה להעיד שלעיתים קרובות שינוי קטן באורח החיים, אבחון של אלרגיות למשל, משנה התנהגות באופן ישיר. ילדים שהסתגרו (כי הבטן כאבה) ופתאום משחקים במרחב החופשי, ילדות שהיו עצבניות ולא נינוחות, "הפכו" לשלוות וזורמות.

אבחון אלרגיות

אבחון אלרגיות בגילאי ינקות יכול לשפר משמעותית את איכות חיי הילד וגם את שלכם, אך יותר מזאת, האבחון בגיל צעיר וטיפול נכון במרפאה המתמחה באלרגיות יכול לרפא לחלוטין את האלרגיה! זה כל כך פשוט… לא צריך אפילו לגשת לרופא ילדים. אתם יכולים פשוט להגיע ישירות למרכז אלרגיות ולטפל מיידית.

איך יודעים?

  • א919ם אתם מבחינים באי נוחות כרונית של הילד
  • אם הילד/ה סובלים מכאבי בטן, שלשולים והקאות.
  • אם אתן מבחינים באדמומיות או גירוי סביב הפה או אדמומיות בגוף.

בכל מקרה, אני ממליצה באופן אישי לבדוק אלרגיות גם ללא סממנים. בדיוק כפי שאנחנו מקפידים לחשוף את הילדים לכמה שיותר  סוגים של מוזיקה, שפה, מזון, כדי שהם יתרגלו, כך גם כדאי לאבחן אלרגיות בשלב מוקדם ולתת הזדמנות לגוף הקטן להסתגל ולהירפא מהאלרגיה.

וכן, זה קורה. היו לי בגן ילדים שרגישים לאגוזים, חלב, שומשום וביצים וחלקם הסתגלו בסופו של דבר למזונות, ע"י חשיפה הדרגתית ומבוקרת במרפאות אלרגיה. אם קראתם את הכתוב והרגשתם שזה מדבר בדיוק עליכם, לכו להבדק! חבל על כל עוגות הקצפת שהילד לא יוכל לאכול…

קחו קישור למרפאה מעולה. אולי תצילו את הילד שלכם.

כתיבת תגובה