אודות

מי אני?

שמי אחינועם נעמי חנניה ואני בת 28. כן, אני צעירה, מאוד. למזלי, אני בעלת הפרעת קשב וריכוז שאובחנה בגיל צעיר, ואותה ה"הפרעה" בדיוק היא הכלי הכי חזק שלי. בזכות הפרעת הקשב שלי הספקתי לצבור ניסיואחינועםן בתחומים שונים ומגוונים. יש בי הנעה פנימית שבוערת בי להתקדם, להתחדש, להתרחב.

כיום אני הבעלים והמנהלת של "גן ילדי הטבע הדמוקרטי" בתל אביב זו השנה השישית

בוגרת לימודי "מחנכים בגן הילדים ברוח החינוך הדמוקרטי"

לומדת ניהול ויזמות עסקית- חברתית מטעם המכון לחינוך דמוקרטי וסמינר הקיבוצים

גננת מאמנת לסטודנטיות מהמסלול הדיאלוגי בסמינר הקיבוצים

מרצה ומדריכה בנושאים כמו :דיאלוג הורה ילד, גמילה מחיתולים כהזדמנות לצמיחה, פתרון קונפליקטים, התמודדות עם שינויים במשפחה (הולדת אח, פרידה של הורים, מעבר דירה), איזון בהורות, העצמה נשית ככלי לחינוך ילדים וילדות.

מה תקראו בבלוג שלי?

בתור תלמידה צעירה ותל אביבית, ביליתי את שנותי בבית הספר בתחושה שאני לא שייכת. כבר בילדות ידעתי שאני לא מסכימה עם הדרך בה המערכת בוחרת ללמד. הרגשתי שדווקא בבית הספר, יש הנצחה של פערים וצמצום חשיבת יצירתית, הרגשתי שביקשו ממני להיות משהו שאני לא. בחלוף הזמן התנסתי בתחומים שונים, עד שבמקרה, בגיל 21 הגעתי לחינוך בגן הילדים. זו היתה חוויה מכוננת. למדתי שיש דרך אחרת לחנך, ולתת במה לכל הילדים והילדות. הבנתי שכיום אין תאוריות חינוכיות ופסיכולוגיות שהתאימו עצמן לעידן הטכנולוגי והמהיר בו אנו חיים.

עם השנים, צברתי ידע רב וניסיון בתחום החינוך בגיל הרך, ובכלל. כיום אני מחזיקה בדרכי חינוך וטיפול ייחודיות שפיתחתי, המתבססות על זרם החינוך הדמוקרטי ומושתתות על ערכים כמו: עצמאות, אחריות, שיתוף וקהילתיות, נתינה, אמפתיה וחמלה תוך העמקת תהליכי שינוי והתפתחות אצל הילדים והילדות בדגש על העצמת הייחודיות שלהם/ן ומתן ביטוי לנטיות והמאוויים  של כל אחד ואחת.

בזכות חופש הפעולה, המחשבה והיצירה שהעניקו לי ההורים הנפלאים שלי, צמחתי להיות בת אדם הנהנת מכישורים רבים. ההתמחויות המרכזיות שלי הן חינוך מודרניסטי, עיצוב וסטיילינג ונשיות חופשית בעולם גברי. אני מוצאת קשר מיוחד בין שלושת תחומי העניין האלה, ומחברת ביניהם בהזדמנויות שונות.

מה הקשר שלי לאננס?

אנשים ונשים שפוגשים/ות אותי נוהגים להגיד לי "את לא גננת טיפוסית". בראש שלנו, אנחנו זוכרים דמות של גננת מבוגרת, מיושנת. ב"עוונותיי", אני מאמינה באומנות גוף ככלי לביטוי עצמי (כן, אני מקושטת בקעקועים), אני רוכבת אופנוע כבד, ובכלל לא כך כך נראת כמו גננת.

האננס הוא אני! הוא רענן, טרי, מיוחד ושונה, קצת שובב, קצת מסתורי, אבל מושך ומעניין ומוסיף הרבה צבע לסלסילת הפירות הצבעונית.

כתיבת תגובה